file Питання Транспортні тарифи м. Суми

  • Вічеслав
  • Вічеслав аватар Автор теми
  • Оффлайн
  • Адміністратор
  • Адміністратор
  • Україна - понад усе!
Більше
13 трав. 2017 10:42 - 13 трав. 2017 10:42 #2419 від Вічеслав
Відповідь від Вічеслав у темі Транспортні тарифи м. Суми
Last edit: 13 трав. 2017 10:42 by Вічеслав.

Будь-ласка, Увійти або Відкрити рахунок, щоб приєднатись до розмови.

  • Вічеслав
  • Вічеслав аватар Автор теми
  • Оффлайн
  • Адміністратор
  • Адміністратор
  • Україна - понад усе!
Більше
12 трав. 2017 22:52 #2418 від Вічеслав
Відповідь від Вічеслав у темі Транспортні тарифи м. Суми
Планово-бюджетна громадська експертна комісія при Сумській міськраді
11.05.17
Справедливі тарифи у сумських маршРУТкАх: по 3 чи по 5?


Зовсім скоро відбудеться черговий виконком Сумська міська рада , на якому вже вкотре намагатимуться підняти тариф на перевезення пасажирів у міських маршрутках, що нещодавно перетворилися на автобуси.

Як би комусь не хотілося просунути в маси ідею, що спиратися у розрахунках можна на таку собі "методику" Баранова sites.google.com/view/transport2017/%D0%B7%D0%B2%D0%BE%D1%80...1%80%D0%B0%D1%85%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA , яка базується виключно на домислах та припущеннях (до речі, сама теорія у якості перевірочного механізму може досить ефективно використовуватися, але якщо не гратися світовими тенденціями чи дзвінками до колег з інших міст, із поправкою на "думаю" та "мені здається" , а базуватися на фактичних підтверджених даних) , та все ж єдина законна і обов'язкова для використання Методика, затверджена наказом Мінтрансу №1175 zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1146-09/ed20130125 .

Формула розрахунку вартості перевезень на міських автобусах загального користування виглядає наступникм чином:
Тариф = (Собівартість + Прибуток - Дохід від іншої діяльності) / Обсяг перевезених пасажирів.

Наші місцеві перевізники пропонують тариф від 4,5 до 8 грн. На сайті міськради опубліковані проекти рішень щодо затвердження тарифу у розмірі 5 грн. А який же тариф є економічно обгрунтованим?

Вибірково нами було проаналізовано подані перевізниками розрахунки і звернуто увагу на факт суттєвого заниження обсягу перевезень: в середньому 12 пасажирів на один рейс в одному напрямку (кожен сум'янин бачить, що фактично ця цифра зовсім трішечки більша, а дані попереднього дослідження СумДУ засвідчують заниження перевізниками пасажиропотоку приблизно у три рази like.sumy.ua/news/ekonomika-i-biznes/4277-dannye-perevozchik...-4-raza-stoimost-proezda-nuzhno-umenshit .

Позиція нашої комісії: жодних припущень - розрахунки на основі реальних фактів. І обстеження пасажиропотоку має стати наріжним каменем. До речі, цієї ж думки дотримується і Антимонопольний комітет www.amc.gov.ua/amku/control/sum/uk/publish/article/83188;jse...id=28AEDCDB67C36D5C1298E4CE1730CB00.app2 . А от сумська влада категорично проти.

Але як виявилося в ході так званого круглого столу, перевізники подали недостовірні дані не лише стосовно обсягу перевезень, а й щодо затратної частини
. В чому саме вони можуть бути недостовірними? У розмірі заробітної плати: ні для кого ж мабуть не секрет, що існує тіньова зарплата. Але, насправді, виведення зарплати з тіні не дуже вплине на тариф (приблизна структура діючих затрат згідно поданих розрахунків перевізників - у діаграмі).

Тобто, порушені дві важливі вимоги Методики, розробленої на виконання Закону "Про автомобільний транспорт": 1) "розрахунок тарифів здійснюється з використанням економічно обґрунтованих планових витрат"; 2) "загальна кількість перевезених пасажирів обґрунтовуються перевізником на підставі фактичних показників роботи або встановлюються за результатами обстеження пасажиропотоків".

І ще одна невеличка дрібниця: таку складову формули розрахунку як Дохід від іншої діяльності (для, прикладу, це - реклама у транспорті) жоден із перевізників у наданих розрахунках не врахував.

Дуже цікаво, члени виконкому Olexandr Lisenko, Андрій Баранов, Владимир Войтенко, Александр Журба, Ольга Волошина, Іван Боршош, Volodimir Lugoviy, Степан Пак, Владимир Штейнингер, Юрій Удовенко, Іван Хмельницький, Олег Тетьоркін, Андрій Мельник, Віктор Волонтирець, Альона Дмитревская, Владислав Дзись візьмуть на себе відповідальність прийняти тарифи після того як самі перевізники визнали необгрунтованість їх розрахунків?

Намагання обгрунтувати подані перевізниками розрахунки шляхом магії цифр у так званому зворотньому розрахунку від секретаря міськради легко розбивається об фактичні цифри самих же перевізників. По-перше, пан Баранов у розрахунках відштовхується від міфічної "ринкової ціни перевезень" у 10 грн./км, але якщо підбити розрахунки перевізників (хто краще за них знає розмір витрат?) то їхні дані говорять що вартість одного км перевезень коштує майже удвічі дешевше - 5,5 грн./км. По-друге, в кінцевому випадку все одно необхідна цифра пасажиропотоку, яка по факту невідома. Тобто, це таке собі рівняння з двома невідомими, яким можна крутити як завгодно.

Тобто, розуміючи, що вся увага громадськості буде прикута до обстеження пасажиропотоку, у своїх розрахунках чиновники міськради наближають його до фактичного, збільшуючи приблизно у 2 рази порівняно із даними перевізників (хоч наскільки це наближення є точним - знову ж без проведення замірів визначити неможливо), але для того, щоб вийти на потрібний результат вони граються із затратною частиною, теж збільшуючи її у ті ж 2 рази. Отака магія цифр...

Щоб показати, що цифрами не варто гратися, покажемо приклад зворотньої магії цифр: якщо припустити, що вірним є розмір затрат, поданих у розрахунках перевізниками (близько 135 млн.грн.) та обсяг перевезень, запропонований до розгляду чиновниками (60 млн.осіб), то з урахуванням рентабельності перевезень у 10%, гіпотетичний тариф складає 2,5 грн.

Але ми категорично проти магії, ми - за економічне обгрунтування, побудоване на фактичних даних: перегляд витратної частини та врахування прихованих затрат, проведення дослідження пасажиропотоку, і розрахунок реального тарифу.

Мову про дуже важливий момент контролю за дотриманням таких договірних умов як графіки руху, запуск системи GPS, належний технічний стан, оновлення парку, і т.д. ми зараз навіть не ведемо.

Відкритість та прозорість - це шлях до руйнування атмосфери тотальної недовіри.

Будь-ласка, Увійти або Відкрити рахунок, щоб приєднатись до розмови.

  • Вічеслав
  • Вічеслав аватар Автор теми
  • Оффлайн
  • Адміністратор
  • Адміністратор
  • Україна - понад усе!
Більше
12 трав. 2017 22:32 - 12 трав. 2017 23:55 #2417 від Вічеслав
Транспортні тарифи м. Суми був створений Вічеслав
www.facebook.com/molniyanews/videos/1147135745406239/
Андрій Баранов
12.05.17

Для мене, ціль вчорашньої (10.05.2017) робочої наради по тарифам була в наступному:
1. Запросити критичну думку у активної думаючої громади щодо тарифів на проїд в пасажирському транспорті в нашому місті, принципи їх формування, адекватність рівню обслуговування. Розрахунки додаються ( goo.gl/Am8HEO ).
2. Дати розуміння громаді, а яким же може бути пасажиропоток з урахуванням мобільності населення та типів переміщення.
3. Впевнитись в готовності перевізників йти на зустріч людям - мешканцям міста, від яких вони напряму залежать, як підприємці, а не навпаки та встановити контроль за транспортом за допомогою gps. Привести транспорт в належний стан. Безумовно виконати договор та рішення виконкому про затвердження конкурсу.
4. Впевнитись, що громада розуміє однаково зі мною ситуацію в транспорній сфері та бачить ризики. Однаково зі мною розуміє адекватність вимог до надання послуг їх ціні.
Це лише мої викладки і не більше. Я не претендую на оригінальність або унікальність. Робив їх для свого розуміння об'єктивності ситуації в пасажирських перевезеннях. Задля об'єктивності прийняття рішення на засіданні виконкому стосовно питань, які виносяться на його розгляд. Задля формування позиції по ним. Бо це мій обов'язок, як члена виконкома.
Результат наступний:
1. Ціну в 10 грн за кілометр транспортної роботи в газовому транспорті 25+ та в 11,50 грн за км. в дизельному 40+ ніхто не спростував. Це вже щось.
2. Пасажиропоток 60 млн пасажирів в рік оптимально. Не дивлячись, що з великими припущеннями нарахував трохи більше 50 млн. Також 60 млн. підтверджується замірами 2011 року та 2015-го СумДУ. Так, це припущення, але воно хоч якось обраховано. І це точно не 34,4 млн. пасажирів, яких порахували перевізники по факту 2016 року.
3. Сумарні витрати перевізників при повному виконанні графіку руху (а значить gps-контролі транспорту) за рік на нормальному транспорті (а значить, відремонтованому, охайному) складають 279 млн.грн. А це 4,66 грн. з пасажира за одну поїздку.
4. Перевізники на 11.05.2017 не надали:
- графіків надання координат своїх транспортних засобів в gps-систему виконкому
- графіків оновлення транспортних засобів
Підсумок:
1. Якщо до засідання виконкому 16.05.2017 року перевізники не нададуть графіків, то це означатиме, що вони не готові дотримуватись графіків руху та оновити транспорт. А це, в свою чергу, означатиме, що рівень надання послуг не відповідатиме витратам в 4,66 грн і точно не буде вище за 4,39 за відсутності громадського gps-контролю, та 4 грн з пасажира за відсутності оновлення транспорту.
2. Точно будуть розриватись договори.
P.S. Нажаль нарада була зірвана представниками "Східного корпусу", на камери спровокована бійка як в 90-ті. По шість на одного. Це ж "по-пацански"!
Я отримав погрози фізичної розправи ("молотком по голові") та тортур ("отрежу, подвешу, порежу... ") наді мною та моєю сім'єю з боку Деніса Сокура та його "наставніка" "кабана" прямо біля свого робочого кабінету. До речі, Служба безпеки України , прошу вважати це звернення офіційним зверненням секретаря Сумської міської ради, як суб'єкта владних повноважень, який здійснює функції місцевого самоврядування щодо якого здійснюється тиск під час виконання своїх службових обов'язків. Заява в Національна поліція України написана. Матеріалів по подіям 10.05.2017 року в Сумській міській раді предостатньо у вільному доступі.
Це тест і для вас, пан Арсен Аваков (Arsen Avakov) , подивимось, як ваші силовики спрацюють, бо вам "злые языки" приписують "кришування" "Східного корпусу" і тому певну інертність дій з боку поліції.
Гратися такими речами в 20 км. від кордону з окупантом - дуже небезпечно. Ви це краще ніж будь-хто інший в цій державі знаєте.

ЗВОРОТНІЙ РОЗРАХУНОК
РАХУЄМО ПАСАЖИРІВ
В світі існує формула розрахунку рухливості або мобільності населення міста за одну добу. Вона така:
N * 0,85 = n
де:
N - кількість населення міста;
n - загальний пасажиропоток в місті
Для міста Суми це:
271.000 мешканців * 0,85 = 230.350 мешканців в день. А це 84.077.750 пасажирів на рік.
Для більшості міст України загальний пасажиропоток розкладається проблизно так (перевірено вже не одним дослідженням):
Маршрутки - 40%
Комунальний транспорт - 30%
Автомобіль - 15%
Велосипед - 10%
Пишохід - 5%
Для міста Суми це:
Маршрутки - 92.140 пасажирів в день (33.631.100 на рік)
Комунальний транспорт - 69.105 пасажирів (25.223.325 на рік)
Автомобіль - 39.160 пасажирів (14.293.400 на рік)
Велосипед - 18.428 (6.726.220 на рік)
Пішохід - 11.516 (4.203.340 на рік)
Об'єктивно в місті Суми:
Автомобілістів раза в два менше, паливо дороге, не такі ми вже і багаті, тобто інша половина їздить на маршрутках (+7.146.600 к маршруткам в рік).
Велосипедистів мені здається, менше ніж пішоходів. Не розголужена інфраструктура, відсутність велодоріжок. Відсотка три, не більше. Тобто 6.911 в день, а 16.124 в день пересіли на маршрутки. (+5.885.260 к маршруткам в рік).
Пішохіди - думаю так і є.
Комунальний транспорт подарував десь 3.456.625 перевізши по факту 2016 року 21.766.700 пасажирів, з них: 17.410.700 пасажирів тролейбусом та 4.356.000 автобусом.
Тобто маршрутки по року забрали +7.146.600 автомобілістів та +5.885.260 велосипедистів, наростивши песажиропоток до 46.662.960. Врахувавши втрати пасажирів комунальним транспортом в 3.456.625 пасажирів на рік, можна сміливо казати про 50.119.585 пасажирів на рік, які перевозять маршрутні таксі.
Тепер у відсотках від загального пасажиропотоку картина наступна:
Маршрутки - 60%
Комунальний транспорт - 26%
Інші - 14%
РАХУЄМО КІЛОМЕТРИ
АВТОБУСИ МАЛОЇ ТА СЕРЕДНЬОЇ МІСТКОСТІ
Приватні перевізники проїжджають в день усіма транспортними засобами 73 961 км. Це легко перевіряється графіками руху (Перевірити...)
Моніторинг цін початку 2017 року встановив ринкову ціну на перевезення пасажирів на 1 км відстані:
автобусом середньої місткості (Богдан 40+) в 11,50 грн. за км. (з урахуванням рентабельності).
автобусом малої місткості (Рута 25+) в 10 грн за км. (з урахуванням рентабельності).
Враховуючи, що всього в місті Суми працюють 304 машини, з них 236 малої та 68 (середньої місткості, а це 78% та 22% відповідно.
73 961 км = 56 604 км (77%) + 17 357 км (23%).
Сумарна вартість перевезення автобусами малої та середньої місткості:
56.604 * 10 + 17.357 * 11,50 = 566 040 + 199 606 = 765 646 грн в день
Тобто в день витрати перевізників складають 765.646 грн на обслуговування всіх маршрутів в рамках розкладу руху з 6:00 до 22:00.
На рік ці витрати складають 279.460.790 грн.
Щоб покрити ці витрати і заробити на кусок хліба та розвиток, перевозячи 50.119.585 пасажирів на рік, необхідно встановити тариф на перевезення одного пасажира, поділивши загальні витрати з рентабельністю на кількість пасажирів.

Отримаємо тариф 5.58 грн з пасажира. (50 119 585 пасажирів на рік)
Отримаємо тариф 4.66 грн з пасажира. (60 000 000 пасажирів на рік)

Якщо ж врахувати реалії м.Суми, то можна зазначити наступне:
6:00 - 19:00 - транспорт на лінії - 90% (81,25% всього часу роботи)
19:00 - 22:00 - транспорт на лінії - 30% (18,75% всього часу роботи)
Витрати на рік з урахуванням коефіцієнту випуску транспорту можно розрахувати по формулі (грн):
(279 460 790 * 90% * 81,25%) + (279 460 790 * 30% * 18,75%) = 204 355 703 + 15 719 669 = 220 075 371

Отримаємо тариф 4.39 грн з пасажира

АВТОБУСИ ВЕЛИКОЇ МІСТКОСТІ
Ринкова вартість перевезення пасажирів на 1 км на початок 2017 року автобусами великої місткості (100+) становить не менше 15 грн за кілометр.
Якщо ж замінити всі автобуси на автобуси великої місткості та використовувати розклад руху без змін, то витрати на день становитимуть 404 936 475 грн.
Якщо ж припустити, що кількість пасажирів не зміниться та залишиться на рівні 50.119.585 пасажирів на рік, то тариф на перевезення пасажирів становитеме 8.08 грн. з пасажира.
Враховуючи, що автобуси великої місткості по пасажиромісткості в 2.5 рази більше, ніж навіть середньої (40+) та в 4 рази більше ніж малої (25+), то цей факт можна врахувати при встановленні інтервалів руху великих автобусів.
На даний час середній інтервал руху автобусів малої місткості становить 8,9 хвилини, середній інтервал руху автобусів середньої місткості 16,5 хвилини.
Середній інтервал з урахуванням кількості машин малої та середньої місткості становить 236 * 8,9 + 68 * 16,5 = 2352 / 332 = 10,6 хвилини.
Збільшивши інтервал в 2 рази до 10,6 * 2 = 21,2 хвилини при умові перевезення тих же 50.119.585 пасажирів на рік, тариф зменшиться також в 2 рази, до 4.04 грн з пасажира.
Оптимізувавши транспортну схему, провівши дослідження рухливості та мобільності пасажирів, можна зменшити кілометраж в розкладі руху та інтервал руху з розрахунку, який сприйматиметься мешканцями (рівень якості надання послуг SLA = інтервал руху) для автобусів великої місткості (не більше 5 грн. з пасажира)
ЩО РОБИТИ ДАЛІ?
Погодитись з проведеним конкурсом
При затвердженні конкурсу, внести зміни в договори, зазначивши ключові умови:
Договір діє 5 років
Обов'язковий контроль дотримання розкладу руху (не менше 95%) за допомогою GPS. Віддати API розробникам програмного забезпечення
Через п'ять років:
Конкурс тільки на автобуси середньої (40+) та великої місткості (100+) не старше 2-3 років
Розрахунок з перевізниками тільки за транспортну роботу (покілометрово) з урахуванням ринкової ціни на цей вид послуг (дотиснути зміни в законодавстві)
Електронний квиток для приватних перевізників
3. За п'ять років:
Провести соціологічні дослідження та дослідження мобільності мешканців міста Суми
Змінити транспортну схему під новий конкурс з урахуванням дослідження мобільності
Врахувати в транспортній схемі, що частка маршрутів комунального транспорту не повинна бути меншою за 50% пасажиропотоку.
Наростити кількість одиниць комунального транспорту до 90 одиниць
Ввести електронний квиток в комунальному транспорті
Підготуватись к запровадженню системи оплати мешканцем за проїзд на базі відстані, яку він подолав, а не тарифу "за вхід" з урахуванням середньої поїздки середньостатистичного пасажира в м.Суми в 3.5 км. (Check-in, Check-out)
4. Зараз - скоригувати графіки руху під витратну частину з урахуванням вартості транспортної роботи на 1 км. пробігу для встановлення вартості проїзду відповідно до рівня SLA (Угоди про рівень обслуговування) = інтервал руху.
Last edit: 12 трав. 2017 23:55 by Вічеслав.

Будь-ласка, Увійти або Відкрити рахунок, щоб приєднатись до розмови.